Bilgisayar ve Sistem Mühendisliği Yüksek Lisans
University Of L'Aquila
Anahtar bilgi
kampüs konumu
L'Aquila, İtalya
Diller
Ingilizce
çalışma formatı
Kampüste
Süre
2 yıllar
Adımlamak
Tam zamanlı
Öğrenim ücretleri
Bilgi talebi
Son başvuru tarihi
Bilgi talebi
En erken başlama tarihi
Bilgi talebi
burslar
Çalışmalarınızı finanse etmenize yardımcı olacak burs fırsatlarını keşfedin
Tanıtım
Bilgisayar ve Sistem Mühendisliği
Bölüm: Bilişim Mühendisliği, Bilgisayar Bilimleri ve Matematik
Seviye: Yüksek Lisans
Sınıf: LM32
Kabul tipolojisi: Kişisel yetkinlik ve becerilerin değerlendirilmesi ile açık kabul
Uluslararasılaşma: Uluslararası derece kursu
Bilgisayar ve Sistem Mühendisliği Yüksek Lisans derecesi, Bilgi Mühendisliği alanında sağlam yetkinliğe sahip, bilgi işlem sistemleri ve otomasyon sistemleri alanlarında yeniliği anlayabilen, yönetebilen ve yeniliklere katkıda bulunabilen ve uluslararası alanda güvenle çalışabilen profesyonel figürler yetiştirmeyi amaçlamaktadır. bağlam.
kabul
Müfredat
Bu Çalışma Kursu'ndaki mezunlar, bilgisayar ve sistem tabanlı çözümler gerektiren mühendislik problemlerini doğru bir şekilde tanımlamak ve modellemek için ana, ayrıca ileri düzey metodolojiler ve teknolojiler hakkında bilgi sahibi olmalıdır. Problemleri en uygun matematiksel modeller aracılığıyla titiz bir şekilde formüle etme yeteneği çok önemli olduğundan, Çalışma Kursu'na 9 - 15 AKTS uygulamalı matematik dahil edilmiştir. Bilgisayar Mühendisliği (Bilgi ve İletişim Teknolojisi) ile ilgili çeşitli konuları anlamak için, Çalışma Kursu Mühendislik ile ilgili konuların 18 - 27 AKTS'sini eklemiştir.
Ayrıca, 12 AKTS'lik serbest seçimli modüller sayesinde öğrenciler, kendilerini en çok ilgilendiren mühendislik temalarını derinleştirebilirler. Mühendislik problemlerine bilgisayar ve sistem tabanlı çözümleri anlamak ve analiz etmek için gerekli bilgi ve yeterlilikler, farklı disiplin sektörlerine ait çok sayıda öğretim programı tarafından verilmektedir (45 ila 63 AKTS). Ayrıca, öğrenciler, özellikle belirli iş temalarında, kazanılan anlama becerilerinin test edildiği, işletme profesyonelleri tarafından düzenlenen, maksimum 12 AKTS'ye kadar çeşitli mesleki kursları seçme olanağına sahiptir.
Bilgi ve anlama becerilerinin kazanılması, dersin öğretim modülleri tarafından sağlanan tüm testler ve sınavlar çerçevesinde homojen olarak değerlendirilir.
2021/2022 Akademik Yılından itibaren Elektrikli Araç Tahrik ve Kontrolü (E-PiCo) müfredatı da aktiftir. L'Aquila Üniversitesi Bilgisayar ve Sistem Mühendisliği Yüksek Lisans Programı kapsamında 2 yıllık bir Yüksek Lisans müfredatıdır. Çağrıyla ilgili bilgiler bu bağlantıda bulunabilir .
Bilgi ve anlayışın uygulanması
Bu Çalışma Kursu'ndaki mezunlar, aşağıdaki hedeflere ulaşmak için edindikleri bilgileri uygulayabileceklerdir:
- matematiksel modeller aracılığıyla gerçek problemleri formüle eder ve ilgili problem için en uygun olanı belirler (statik veya dinamik, stokastik veya deterministik, sürekli veya ayrık modeller);
- Otomasyon ve kontrol sistemlerine ilişkin gereksinim analizi ve gereksinimlere ve şartnamelere uygunluğun değerlendirilmesi;
- Tahmin ve kontrol sistemlerinin tasarımı ve uygulanması;
- Özellikle endüstriyel robotlara atıfta bulunarak, kontrol algoritmalarının simülasyonu ve doğrulanması için fiziksel sistemlerin matematiksel modellemesi;
- Elektrik üretim kontrol ve endüstriyel otomasyon sistemlerinin donanım ve yazılım uygulamaları;
- problem çözme algoritmalarını belirlemek ve kullanmak, yenilikçi algoritmaları tanımlamak ve değerlendirmek;
- Etkili algoritmaları ve veri yapılarını analiz etme ve tasarlama becerisi;
- Modern yazılım geliştirme yaşam döngüsü (yinelemeli, artımlı, evrimsel) bağlamında analiz ve tasarım becerileri ve yazılım geliştirme/yönetim/bakım için gelişmiş araçlar;
- Karmaşık yazılım mimarilerinin/sistemlerinin (iş sistemleri, web üzerindeki sistemler, mobil sistemler, coğrafi bilgi sistemleri, karmaşık veritabanı sistemleri) analiz tasarımı ve bakımı;
- Etkileşimli bilgisayar sistemleri ve beyin-bilgisayar arayüzlerinin tasarımı;
- Gömülü donanım/yazılım sistemlerinin analizi ve tasarımı.
Bu hedeflere hem teori temelli öğretim modülleri tarafından verilen metodolojik temeller hem de öğrencilerin bir çalışma grubu içinde bir proje faaliyeti gerçekleştirmeleri gereken uygulamalı bir testle sonuçlanan bazı öğretim modülleri tarafından sağlanan proje faaliyetleri sayesinde ulaşılır. algoritmaların, karmaşık yazılım sistemlerinin (farklı mimari tiplerine dayalı), etkileşimli sistemlerin, karmaşık veri tabanlarının ve gömülü donanım/yazılım sistemlerinin gerçekleştirilmesini veya bilgisayar tabanlı simülasyonunu sağlar.
Yargılama yapmak
Sağlam metodolojik hazırlık ve atölye faaliyetleri sayesinde, mezunlar, belirli bir model veya prosedürün uygun olup olmadığını değerlendirerek projelerin, deneylerin ve/veya simülasyonların sonuçlarını analiz etme becerilerini kazanırlar. Pathway doğrultusunda bilgisayar bilimi ve otomasyon alanındaki olası sorunları yeterince çözmek için diğer profesyonel figürlerle etkileşime girmelerine ve kararlar almalarına olanak sağlayacaktır.
Bitirme tezinin hazırlanması ve bileşimi, bu amaca ulaşılmasına özel bir katkı sağlayacaktır; bu çalışma, müfredat sırasında ele alınan içeriğin kişisel olarak yeniden detaylandırılmasının sonucu olmalıdır.
Özerk yargının değerlendirilmesi, özellikle proje tabanlı disiplinler tarafından sağlananlar olmak üzere yazılı ve/veya sözlü sınavlar ve diğer eğitim faaliyetleri için final sınavı yoluyla yapılır.
İletişim yetenekleri
Çalışma süresince, sınavlar ve final sınavının hazırlanması yoluyla, mezunlar hem genel hem de uzmanlık düzeyinde disiplin konularında sözlü, yazılı ve multimedya biçiminde kendilerini ifade etmek için uygun iletişim becerilerini kazanırlar. İtalyanca olarak ifade edilen bu iletişim becerileri, ara sınavlarda ve özellikle final sınavında sürekli olarak değerlendirilecektir.
Öğrencilerden, en azından teknik-bilimsel bağlamlarında, İngilizce olarak da anlama ve iletişim becerilerini göstermeleri istenecektir. İkinci hedef, İngilizce öğretim programları sunarak gerçekleştirilecektir.
Bu beceriler, çalışma kursu tarafından sağlanan düzenli eğitim faaliyetleri sırasında ve farklı tartışma ve münazara anları (seminerler, konferanslar, rehberli ziyaretler, vb.) aracılığıyla geliştirilecektir.
İletişim becerileri, ara sınavlar ve diğer eğitim faaliyetleri tarafından sağlanan yazılı ve/veya sözlü sınavlar ve özellikle final sınavı yoluyla değerlendirilir.
Öğrenme becerileri
Mezunlar her zaman güncel olmak ve bilgisayar ve sistem mühendisliği alanındaki teknolojik yenilikleri kabul etmek, iş arkadaşları yetiştirmek, BT ve otomasyon endüstrisindeki araştırma ve geliştirme gruplarına katılmak ve temel eğitime katkıda bulunmak zorunda kalacaklardır. bilgisayar bilimi ve otomasyon alanı.
Öğrenciler, bu becerileri esas olarak, ön dersler ve alıştırmalar sırasında ele alınan konuların bireysel çalışması yoluyla geliştirirler. Derece tezinin geliştirilmesi, belirli bilimsel ve teknik literatürün istişare edilmesini ve kişisel olarak yeniden detaylandırılmasını sağlar.
Öğrenme becerileri, ara sınavlar ve diğer eğitim faaliyetleri tarafından sağlanan yazılı ve/veya sözlü sınavlar, bazı öğretim programlarının proje faaliyetleri ve özellikle final sınavı yoluyla değerlendirilir.
Program Sonucu
Bilgisayar ve Sistem Mühendisliği Yüksek Lisans derecesi, Bilgi Mühendisliği alanında sağlam yetkinliğe sahip, bilgi işlem sistemleri ve otomasyon sistemleri alanlarında yeniliği anlayabilen, yönetebilen ve yeniliklere katkıda bulunabilen ve uluslararası alanda güvenle çalışabilen profesyonel figürler yetiştirmeyi amaçlamaktadır. bağlam.
Bu Derece Kursu, kategorinin ayırt edici hedeflerini takip eder ve belirli özelliklere sahip Pathways
Eğitim Pathway "Bilgisayar", karmaşık bilgisayar sistemlerinin tasarımı, gerçekleştirilmesi ve doğrulanması için gerekli olan Bilgi İşlem Sistemleri sektörünün gelişmiş dilleri, modelleri ve yöntemleri hakkındaki bilgileri aktarmayı amaçlamaktadır.
Eğitim Pathway "Sistemler", tasarlamak, yönetmek ve otomatik kontrol sistemlerini denetler.
Bu hedeflere ulaşmak ve disiplinler arası bir yaklaşımı desteklemek için her iki eğitim Pathways şunları geliştirir:
- Pathway için uygun derin matematik bilgisi;
- Her ikisi için de hem IT ve Otomasyon sektörlerinde, kapsamlı bilgi Pathways ;
- Mühendislik bilimlerinin teorik-bilimsel yönleri hakkında sağlam bilgi.
Bu nedenle, her iki müfredatın da kendine özgü öğretim programları şunlarla ilgilidir:
- Karmaşık veri yapıları üzerinde etkili algoritmaların tasarımı;
- Yazılım mühendisliğinin temelleri;
- Gelişmiş kullanıcı arayüzlerinin tasarımı, gerçekleştirilmesi ve değerlendirilmesi;
- Karmaşık veri ambarının tasarımı, gerçekleştirilmesi ve kullanılması;
- Bölgesel veri tabanlarının tasarımı, gerçekleştirilmesi ve sorgulanması;
- Veritabanlarının mantıksal ve fiziksel korunması için model ve yöntemlerin incelenmesi;
- Hem deterministik hem de stokastik bağlamlarda sistem analizi ve simülasyonu için modeller ve yöntemler;
- Veri analizi ve filtreleme teknikleri;
- Statik ve dinamik optimizasyon için modeller ve teknikler;
- Dinamik sistemlerin bilgisayar modellemesi ve simülasyonu;
- gelişmiş robotik;
- Hibrit sistemler için modelleme ve kontrol/doğrulama algoritmaları;
- Gömülü sistemlerin HW ve SW tasarım yöntemleri;
- Otomasyon ve enerji için güç elektroniği cihazlarının tasarımı.
Program Öğrenim Ücreti
Kariyer fırsatları
Bir çalışma ortamındaki rolü:
Analistler olarak, Bilgisayar ve Sistem Mühendisliği Yüksek Lisans mezunları, müşterilerin ihtiyaçlarını ve ilgili konuları analiz etme, uygulama ve BT sistemlerinin (bilgisayar ağları, yazılım, web uygulamaları, veritabanları gibi) proje gereksinimlerini ve özelliklerini tanımlama görevine sahip olacaklardır. , arayüzler…) veya otomatik sistemler (gömülü sistemler, robotik, kontrol ve izleme sistemleri vb.).
Normalde bu tür meslekleri tanımlamak için kullanılan terimler şunlardır: Sistem Analisti, BT Analisti ve Teknik Danışman.
Tasarımcılar olarak, bilgisayar ve otomasyon bileşenlerinin, sistemlerinin ve süreçlerinin etkin tasarımı için modern teknikleri ve araçları kullanmaları ve ayrıca süreçlerin ve kontrol sistemlerinin analizi ve simülasyonu için matematiksel modellerin tanımındaki yetkinliklerini kullanmaları gerekecektir.
Ayrıca bilgisayar/otomasyon sistemlerinin performanslarını kontrol etme ve doğrulama, deney yapma ve verileri analiz etme ve yorumlama işlevlerine de sahip olabilirler.
Normalde bu tür meslekleri tanımlamak için kullanılan terimler şunlardır: Yazılım ve Sistem Mühendisi (veya Tasarımcı), Kontrol Sistemleri Mühendisi, Yazılım Geliştirici.
Yöneticiler olarak, Bilgisayar ve Sistem Mühendisleri, kalitelerini analiz ederek, olası kritiklikleri belirleyerek ve çözümler önererek karmaşık bilgi ve otomasyon sistemlerini derinlemesine anlamalı ve yönetmelidir.
Normalde bu tür meslekleri tanımlamak için kullanılan terimler şunlardır: Sistem yöneticisi (Veri Tabanı yöneticisi, Fabrika yöneticisi), Sistem Yöneticisi.
İşlevle ilgili beceriler
Rol yetkinlikleri:
Bu Çalışma Kursunun öğretim programları tarafından sağlanan bilgi ve yeterlilikler, algoritmaların anlaşılması ve gerçekleştirilmesi, yazılım tasarımı, kullanıcı-makine arayüzlerinin tasarımı ve gerçekleştirilmesi, veri tabanlarının ve bilgi sistemlerinin tasarımı, gerçekleştirilmesi ve kullanımı ile ilgilidir. “Sistemler” eğitim Pathway , sağlanan bilgi ve yetkinlikler, farklı türdeki dinamik sistemlerin (sürekli, ayrık, hibrit, doğrusal, doğrusal olmayan, deterministik ve stokastik), endüstriyel robotiğin modellenmesi, analizi, simülasyonu, tanımlanması ve kontrolü ile ilgilidir. , verilerin ve ölçülerin istatistiksel analizi, cihaz kontrolü için gömülü kontrol sistemlerinin ve güç elektroniği sistemlerinin tasarımı ve gerçekleştirilmesi.
Bu yetkinlikler, Bilgisayar ve Sistem Mühendislerinin başkaları tarafından tasarlanan ve gerçekleştirilen bilgi işleme sistemlerini ve kontrol sistemlerini analiz etmelerine ve anlamalarına ve uygulama, kalite ve performanslarla ilgili uygunluklarını eleştirel olarak değerlendirmelerine olanak tanır.
Sistem Analistleri olarak, edindikleri bilgileri endüstriyel sorunları analiz etmek ve anlamak için kullanacak ve tasarım aşamasında kullanılacak modelleri tanımlayarak bilgisayar tabanlı veya sistem tabanlı çözümler önereceklerdir.
Yazılım ve Sistem Tasarımcıları olarak Bilgisayar ve Sistem Mühendisleri edindikleri bilgileri aşağıdaki faaliyetleri gerçekleştirmek için kullanacaklardır:
- Yazılım tasarımı ve programlama (Alan: Yazılım Geliştirme);
- Ağ tasarımı (bilgisayar ağları) (Alan: Bilgi Sistemleri);
- Veritabanlarını kullanan uygulama geliştiricisi (Alan: Bilgi Sistemleri);
- Robotik veya otomatik sistem tasarımı ve programlaması (Alan: Otomasyon Sistemleri);
- Sürekli ve olay tabanlı otomatik kontrol sistemlerinin tasarımı (Alan: Otomatik Kontrol Sistemleri);
- gömülü sistem tasarımı ve geliştirmesi (Alan: Gömülü Sistem Tasarımı);
- Bilgisayar sistemleri satış destek asistanı (Alan: Ticaret Sektörü).
Profesyonel durum.
Profesyonel fırsatlar:
Temel mesleki fırsatlar hem alt sistemler ve bilgisayar/otomasyon bileşenleri (mantık ve kontrol birimleri, elektronik kontrol birimleri, gömülü sistemler, veri toplama ve depolama birimi gibi) içeren ürünleri gerçekleştiren endüstriler, özellikle teknolojik olarak gelişmiş sektörlerde, hem de bilgi ve otomasyon işleyen sistemler aracılığıyla hizmet sağlayan farklı sektörlere ait endüstriler, şirketler veya kurumlar (örneğin, mal ve hizmetlerin üretimi, kamu yönetimi, finans, iletişim, ulaşım, tedarik, bakım ve kalite kontrol).
Bilgisayar ve Sistem Mühendisliği mezunlarının başlıca ilgi alanları arasında şunlar bulunmaktadır:
Elektronik, elektro mekanik, havacılık ve uzay, otomotiv, kimya, otomatik sistemler için makineler ve tesisler, bilgisayar bileşenleri, test ve ölçüm ekipmanları, biyomühendislik.
Okul Hakkında
sorular
Benzer Kurslar
Uluslararası İşletme Yüksek Lisansı - Muhasebe ve İşletme Bilgi Teknolojisi
- Maastricht, Hollanda
Bilgi Sistemlerinde Bilim Ustası
- Jyväskylän yliopisto, Finlandiya
Bilgi Sistemlerinde Msc
- Kingston upon Thames, Birleşik Krallık