Uygulamalı Bilgisayar Bilimlerinde Usta
UiT The Arctic University of Norway
Anahtar bilgi
kampüs konumu
Narvik, Norveç
Diller
Ingilizce
çalışma formatı
Kampüste
Süre
2 yıllar
Adımlamak
Tam zamanlı
Öğrenim ücretleri
Bilgi talebi
Son başvuru tarihi
Bilgi talebi
En erken başlama tarihi
Bilgi talebi
* uluslararası öğrenciler için öğrenim ücreti yok
Tanıtım
Yapay zeka ve sanal gerçekliklerin günlük hayatımızda bizi nasıl çevrelediğini anlamak ister misiniz? Bu program, kendi kendini süren arabaların, drone'ların, simülatörlerin ve bilgisayar oyunlarının arkasındaki teknolojiyi anlamak isteyenler için mükemmel bir eşleşme. Uygulamalı Bilgisayar Bilimleri alanında yüksek lisans derecesi ile aşağıdaki konularda beceri kazanırsınız:
- Teknik programlama
- Sanal gerçeklik ve bilgisayar grafikleri
- Yapay zeka
- simülasyonlar
Çok çeşitli disiplinlerde kullanılmak üzere gelişmiş bilgisayar programları, araçları ve sistemleri geliştirmek için bu yetkinliği nasıl kullanacağınızı öğreneceksiniz.
Program Açıklaması
- Süre: 2 yıl
- Kredi (AKTS) : 120
- Kabul koşulları : Bilgisayar Bilimleri veya eşdeğeri alanında en az 25 kredi matematik, 5 kredi istatistik, 7,5 kredi fizik ile ilgili bir Lisans Mühendisliği programı
- Derece Adı : Teknoloji Yüksek Lisansı/Sivilingeniør
- Uygulama kodu :
- Norveçli ve İskandinav adayları: 4600
- Uluslararası başvuru sahipleri: 9008
Bu çalışmayı tamamladıktan sonra, gelişmiş bilgisayar oyunları, sanal gerçeklik geliştirmek ve çarpışmalar, katı cisimler, ters kinematik ve akışkanlar mekaniği gibi gerçekçi simülasyonlar oluşturmak için ön koşullara sahip olacaksınız. Bir öğrenci olarak, Narvik'in ulusal ve uluslararası araştırma ortaklarıyla ve profesyonel laboratuvar tesislerimizle olan yakın bağlarından yararlanacaksınız. Çalışmalar boyunca, teknik bir programcı ve gelişmiş yazılım ve öğrenme sistemlerinin geliştiricisi olarak güçlü ve rekabetçi bir temel oluşturacaksınız. Öğretim faaliyetleri, yapay zeka, geometrik modelleme ve uygulamalı matematik alanlarındaki aktif araştırma grupları tarafından yürütülür. Bu, aşağıdakiler için bir temel teşkil edebilir:
- Yapay zeka (AI), makine öğrenimi ve akıllı aracılar
- Geometrik modelleme, sanal gerçeklik, bilgisayar grafikleri ve animasyonlar
- Nesne yönelimli programlama, meta ve GPU programlama
- Büyük yazılım sistemlerinin ve devasa çok amaçlı sistemlerin geliştirilmesi
Seçilen bir konuda diploma tezini tamamladıktan sonra, sizi birçok sektördeki şirketler için çekici kılan teknik ve yönetimsel zorluklarla başa çıkma konusunda kapsamlı bir bilgi seti ile donatılırsınız. Eski öğrenciler genellikle teknolojik olarak en gelişmiş şirketlerde veya akademi içinde uzman veya lider olarak heyecan verici fırsatlar buldular.
kabul
Müfredat
program yapısı
Terim | 10 kredi | 10 kredi | 10 kredi | 10 kredi | 10 kredi | 10 kredi |
Birinci dönem (sonbahar) | MAT-3800 Doğrusal Cebir II | MAT-3802 Oyun ve Grafik Teorisi ile Ayrık Matematik | MAT-3801 Sayısal Yöntemler | DTE-3603 Teknik Programlamaya Giriş | END-3801 PDE ve Sonlu Elemanlar Yöntemi | HMS-0501 Laboratuvar, atölye, deniz ve kara seferlerinde güvenlik. Ve HMS-0502 Laboratuvar, atölye, deniz ve kara seferlerinde ilk yardım Devam zorunluluğu |
İkinci dönem (bahar) | END-3607 Geometrik Modelleme | DTE-3610 Sonlu Elemanlar Yöntemleri, Programlama | DTE-3609 Sanal Gerçeklik, Grafik ve Animasyon - teori | DTE-3608 Yapay Zeka ve Akıllı Ajanlar - Giriş | TEK-3501 İnovasyon ve Ekonomi | DTE-3607 İleri Oyun ve Simülatör Programlama |
Üçüncü dönem (sonbahar) | DTE-3605 Sanal Gerçeklik, Grafik ve Animasyon - Project | TEK-3500 İnovasyon ve Yönetim | DTE-3604 Uygulamalı Geometri ve Özel Efektler | DTE-3606 Yapay Zeka ve Akıllı Ajanlar- projesi | DTE-3601 Simülasyonları | DTE-3600 Akışkanlar Mekaniği |
Dördüncü dönem (bahar) | DTE-3900 Yüksek Lisans Tezi – M-IT | DTE-3900 Yüksek Lisans Tezi – M-IT | DTE-3900 Yüksek Lisans Tezi – M-IT | DTE-3900 Yüksek Lisans Tezi – M-IT | DTE-3900 Yüksek Lisans Tezi – M-IT | DTE-3900 Yüksek Lisans Tezi – M-IT |
Öğretim ve değerlendirme
Bilgi tazeleme kursu:
33. Haftada, lineer cebirde iki günlük bir tazeleme kursu sunulmaktadır. Bu derste, önceki lineer cebir derslerindeki temel kavramlar ve yöntemler tekrar edilecektir. Önceki yıllardan edinilen deneyimler, bu tazeleme kursuna katılan öğrencilerin SMN6190 Lineer Cebir II'de bundan büyük ölçüde yararlanmasıdır.
Bu programdaki tüm öğretim İngilizce olarak yapılır.
Çalışma programı, öğrencilerin her seferinde bir konu üzerinde çalıştıkları yoğun kurslarla yapılandırılmıştır. Bu, program boyunca tekdüze bir iş yükü sağlar. Program Ar-Ge tabanlıdır ve profesörler ders verirken genellikle kendi araştırma sonuçlarını kullanırlar. Kursların çoğu geleneksel derslere, teorik alıştırmalara, laboratuvar egzersizlerine, gezilere ve bireysel çalışmalara dayanmaktadır. Egzersizler isteğe bağlı veya zorunlu olabilir ve bireysel veya takım halinde yapılabilir.
Zorunlu proje çalışmaları da sıklıkla farklı konularla bağlantılı olarak kullanılmaktadır. Projeler normalde öğrenci ekipleri tarafından yürütülür. Ekipler, profesörlere, sınav görevlilerine ve bazen de diğer öğrencilere sunulan proje raporları hazırlıyor. Projeler, laboratuvar deneylerine, iş vakalarına veya benzerlerine dayalı olabilir. Bazı konular tamamen gerçek profesör tarafından denetlenen bir projeye dayanmaktadır.
Nihai tez, bilimsel nitelikte bir konu ile karakterize edilir ve ilgili bir endüstri ortağıyla yakın işbirliği içinde ve/veya mevcut bir Ar-Ge projesine dayalı olarak gerçekleştirilebilir. Çalışma, öğrencilere ikinci aşamayı yürütmek için daha güçlü bir teorik temel sağlamak amacıyla, birinci aşamanın normal olarak bir literatür çalışmasından oluştuğu iki aşamaya ayrılmıştır. İkinci aşama, tezin ana bölümüdür ve öğrencilerin seçilen konu hakkında derinlemesine bilgi edinecekleri özel bir Ar-Ge görevidir. Çalışmanın sonucu, tezle ilgili olarak yapılan tüm çalışmaları belgelemek amacıyla bilimsel bir rapor halinde sunulur. Çalışma normalde bireysel olarak yapılır, ancak özel durumlarda iki veya üç öğrenciden oluşan bir grup tarafından yapılır. Çalışma döneminde kilometre taşı durum toplantıları ve sunumları yapılacak ve nihai sonuçlar öğretim üyelerine ve öğrenci arkadaşlarına sunulacaktır.
değerlendirme şekli
Program boyunca, farklı konularla bağlantılı olarak çeşitli değerlendirme yöntemleri kullanılmaktadır. Çoğu durumda, konu notlandırmanın ana biçimi olarak bireysel yazılı sınavlar kullanılır. Ayrıca final notunun belirlenmesi için zorunlu projeler (bireysel veya grup halinde) kullanılır.
Bazı konu değerlendirmeleri, gerçekleştirilen ödevlerden oluşan bir portföye dayalıyken, diğerleri, notların yazılı raporlara ve bazen de sözlü sunumlara dayalı olarak belirlendiği proje çalışmalarına dayanmaktadır.
Nihai yüksek lisans tezinin notlandırılması, yalnızca ilgili ekleri olan yazılı rapora dayanır.
Her konunun değerlendirme yöntemi hakkında daha fazla bilgi, ilgili ders tanımında tanımlanmıştır, ancak notlandırma normalde A, B, C, D, E ve F notlarıyla AKTS sistemine dayalıdır ve burada F "geçilmedi"dir.
Sağlık, güvenlik ve çevre (HSE) alanlarında zorunlu güvenlik eğitimi
Tüm öğrenciler, laboratuvarlara, atölyelere ve benzerlerine erişim izni verilmeden ve bunlara çalışma izni verilmeden önce zorunlu güvenlik eğitimini tamamlamalıdır. Bu aynı zamanda saha çalışmasına/araştırma gezilerine ve benzerlerine katılım için de geçerlidir. Zorunlu derslerin listesi için lütfen acil amirinizle iletişime geçin.
İleri çalışmalara erişim
UIT Kampüsü Narvik'in doktora derecesi var. Mühendislik Bilimi ve Teknolojisi alanında eğitim. Öğrenciler bu doktora programına kabul edilmeye hak kazanabilirler. programı.
Derece programını başarıyla tamamladıktan sonra, Yüksek Lisans ve Lisans derecelerinde tatmin edici notlara bağlı olarak.
Program Sonucu
Öğrenme çıktıları
Programın tamamlanmasından sonra, aday aşağıdaki öğrenme çıktısına sahiptir.
Bilgi
- Aday, araştırma, endüstriyel geliştirme ve diğer alanlarda zorlu işlerle ilgili gerekli temel bilgilerin yanı sıra uzmanlık bilgisine sahip olacaktır. Bilgi, adayın sorunları analiz edebilecek ve bilgiyi yeni alanlarda uygulayabilecek düzeydedir.
- Aday, hem genel amaçlı programlamaya hem de özellikle teknik programlamaya uygulanabilen matematik ve teknoloji bilgisine dayalı olarak, gelişmiş nesne yönelimli programlama ve meta programlama dahil olmak üzere, yazılım geliştirme ve özellikle bilgisayar programlamanın farklı teorileri ve metodolojileri hakkında kapsamlı bir bilgiye sahip olacaktır. farklı platformlarda uygulamalar.
- Aday, geometrik modelleme ve programlama, yapay zeka ve programlama ile birleştirilmiş geometri, simülasyonlar/hesaplamalar ve programlama ile geometri ve bilgisayar grafiklerinin birleşik alanlarında özel bilgiye sahip olacaktır.
Yetenekler
- aday, sorunları analiz ederek ve bunları çözmek için planlar yaparak bağımsız olarak sorunlarla çalışacaktır.
- aday bağımsız olarak farklı platformlarda çalışabilen büyük ve/veya karmaşık bilgisayar programları yapabilecektir.
- aday, bilgisayar bilimleri alanında bağımsız bir araştırma veya geliştirme projesini gözetim altında ve geçerli araştırma etiği normlarına uygun olarak yürütebilir.
- aday, çeşitli bilgi kaynaklarını bulabilir, analiz edebilir ve bunlarla eleştirel bir şekilde ilgilenebilir ve bunları geliştirme ve tartışmada kullanabilir.
- Aday, daha uzun süreli bir rapor yazabilecek ve araştırmayı yazılı olarak açık bir şekilde sunabilecek ve bilgiyi genel olarak sözlü ve yazılı olarak iletebilecektir.
Genel yeterlilik
- Aday, açıklık, kesinlik ve bilgi ile görüşler arasında ayrım yapmanın önemi gibi merak ve değerleri korumak ve geliştirmek için etkilenir.
- Aday, uzmanlarla ve ayrıca halkla iletişim kurmak için ilgili terminolojiyi kullanarak bilgisayar bilimi alanındaki akademik sorunlar, analizler ve sonuçlar hakkında iletişim kurabilir.
- aday, diğer alanlardan uzmanlarla işbirliği içinde yeni düşünme ve yenilik süreçlerine katkıda bulunabilir.
Galeri
Kariyer fırsatları
İş beklentileri
Uygulamalı Bilgisayar Bilimleri Yüksek Lisans derecesi, genel olarak yazılım mühendisliğinden alana özel özel yazılımların geliştirilmesine kadar bir dizi endüstri ve disiplinde uluslararası alanda çalışmaya hak kazanır. Bazı örnekler şunları içerir:
- Genel olarak yazılım geliştirme
- Sanal gerçeklik ve simülatörler
- Grafik görselleştirme sistemleri
- Alana özgü yazılım çözümlerinin geliştirilmesi, örneğin: petrol ve gaz, CAD/CAM
- Bilgisayar oyunları endüstrisi
- Makine öğrenimi ve yapay zeka sistemlerinin geliştirilmesi
- Araştırma ve geliştirme alanında akademik kariyer
- Ansatt I Forsvaret
- Öğütücü
- BT yöneticisi
- Projektör
- Dökülme programcısı
- Burs