Sanal Gerçeklik için Tasarımda Usta
IED – Istituto Europeo di Design Barcelona
Anahtar bilgi
kampüs konumu
Barcelona, İspanya
Diller
Ingilizce
çalışma formatı
Kampüste
Süre
9 aylar
Adımlamak
Tam zamanlı
Öğrenim ücretleri
Bilgi talebi
Son başvuru tarihi
Bilgi talebi
En erken başlama tarihi
18 Jan 2025
Tanıtım
Sanal Gerçeklik için Tasarım Yüksek Lisansı, sanal gerçeklik teknolojisi ve araçlarını kullanarak sürükleyici deneyimler ve çözümler oluşturma konusunda yeni nesil tasarımcılara öğretiyor. Belirgin bir şekilde yaratıcı ve teknolojik bir odaklanma ile, kurs çığır açan anlatılara dayanarak yeni tasarım, öğrenme ve etkileşim yollarını teşvik eder.
Uzmanlar, sanal gerçekliğin yaşamlarımız üzerindeki etkisinin İnternet veya akıllı telefonlar ile karşılaştırılabilir olacağını, geniş bir alanda çeşitli umut verici olanaklar sunduğunu tahmin ediyorlar: eğitim, eğlence, dijital şehirler, görsel, görsel, mimari, araçlar, mühendislik , sosyal eylem…
VR belirlenirken, piyasa mevcut ve gelecekteki senaryoyu anlayan, mevcut teknolojinin potansiyelini gerçekleştiren ve içerik, deneyimler, ürünler ve hizmetler tasarlama konusunda yaratıcı bir yaklaşım sergileyen daha uzman profesyoneller aramaktadır .
Özel içeriği sayesinde Avrupa'da öncü bir usta. Program üç bölüme ayrılmıştır: teori modülünü kapsayan Tasarım Stüdyosu, belirli sanal gerçeklik donanım ve yazılımı ile nasıl çalışılacağını öğrenmek için Tasarım Teknik ve çeşitli alanlarda proje ve deneyimler oluşturmak ve geliştirmek için sürükleyici bir laboratuvar olan Tasarım Laboratuvarı.
Hedefler
- Sanal gerçeklik kullanarak sürükleyici, iletişimsel, duygusal ve sosyal deneyimler tasarlama, geliştirme ve üretme süreçlerini ve metodolojilerini kavramak.
- Tasarım ve VR teknolojisi araçlarını kullanarak anlatılar, ortamlar ve hizmetler geliştirmek.
- Belirli bir sanal gerçekliğin sağlam bir temelini oluşturmak için gelecekteki profesyonel projeleri geliştirmek için nasıl bir yöntem, yöntem ve araçlar olduğunu bilirsiniz.
- Sanal gerçeklik tasarım yazılımı ve donanımını rahatça yönetebilmek için öğrenme sürecinde bağımsızlık kazanmak.
- Hikaye anlatımı ve dalmanın farklı sektörlerde sunabileceği bir dizi olasılıkla denemeler yapmak.
- Proje planlamada problemleri çözecek bir kavram ve kaynak çerçevesi oluşturmak ve ideal çözümler bulmak.
- İşlevsel ve etkili tasarımlar oluşturmak için tartışmaların ve işbirliğinin geliştirildiği çok disiplinli takımlarda yer almak.
metodoloji
Yüksek Lisansın amacı, öğrencilere sanal gerçeklik alanında çalışacak belirli bilgi ve kaynakları sağlamaktır.
Kurs programı hedefliyor:
- Öğrencileri, birbirleriyle ve çevremizle etkileşime girme şeklini değiştirecek üstün teknoloji ve araçları kullanarak sanal gerçeklik ortamları tasarlama ve geliştirme sürecine liderlik etmeye hazırlayın.
- Belirli VR yazılımı ve donanımını içeren yeni tasarım yöntemlerini ve sanal gerçeklik araçlarını öğretin ve öğrencileri tasarım ve sürükleyici ortamlarla ve yeni dijital deneyimlerle bağlantılı profesyonel etkinliklere hazırlamak.
- Proje geliştirme ve pratik uygulamalar ile ilgili teknik oturumların yanı sıra edinilen bilgiyi bağlamak için kilit bir konunun seçildiği teorik oturumları düzenleyin.
- Öğrencileri, belirli bir amaç için müşteri brifingine dayanarak (bir şirket veya ortak kurumla) gerçek projeler yürütmeye teşvik edin.
- Mobile World Congress ve Sónar D gibi uluslararası etkinliklere ve konferanslara katılarak onları profesyonel dünyaya tanıtın.
- Öğrencileri, hikaye anlatıcılığını ve daldırmayı çeşitli, ilginç ve eğlenceli şekillerde yaşamaya teşvik edin.
- Öğrencilerin anlama sürecini öğrenme süreci boyunca sık aralıklarla değerlendirin.
Öğrenci profili
- Sanal gerçeklik, çeşitli alanlarda sunduğu yaratıcı olanakları keşfetmek isteyen mimarlar, iç mimarlar ve ilgili profesyoneller.
- Grafik tasarımcılar, multimedya veya etkileşimli tasarımcılar, animatörler, dijital sanatçılar ve dijital ürün tasarımcıları.
- Sanal gerçeklik teknolojisinin yaratıcı sınırlarını keşfetmek isteyen tasarım, görsel-işitsel veya teknoloji alanında kanıtlanmış akademik ve / veya profesyonel deneyime sahip kişiler.
İş fırsatları
Kullanıcı deneyimi ve arayüz tasarımı, bilgi mimarisi ve proje yönetimi alanlarında birçok fırsat var. VR uzmanlarına talep, mimari ve iç tasarım, stüdyo ve ajanslarla görsel-işitsel ve eğlence endüstrisi, endüstriyel tasarım ve mühendislik, dijitalleştirilmiş şehirler, eğitim ve iletişim gibi alanlarda yüksek.
Ustaları tamamlayanlar, aşağıdaki gibi çalışmak için çeşitli profesyonel seçeneklere sahip olacaktır:
- VR hikaye anlatıcıları: yeni gelecek anlatılarının tasarımcıları ve yaratıcıları.
- Unity Engine'de sanal gerçeklik tasarımcıları ve içerik geliştiricileri.
- VR platformları için yönetmenler ve içerik geliştiricileri.
- Sanal gerçeklik kullanan UX tasarımcıları.
- XR / VR içeriği ve ürünleri ile ilgilenen proje yöneticileri.
- Sergi tasarımcıları ve sürükleyici ortamlara sahip etkinlik organizatörleri.
- Mimari ve tasarım stüdyoları için simülasyon geliştiricileri ve tasarımcıları.
- VR yaratıcıları ve animasyon, post-prodüksiyon (FX) veya oyun stüdyoları uzmanları.
- BİT (bilgi ve iletişim teknolojisi) şirketleri, etkileşimli kurumlar veya ticari uygulamalar için XR ürün tasarımcıları.
koordinatör
Mery Glez
Meryem çocukluğundan beri uluslararası kültürel bir bakış açısı sağlamak için çeşitli ülkelerde ziyaret etmiş ve yaşamıştır.
Son 15 yıl boyunca, mimarlar, tasarımcılar, geliştiriciler ve iletişim ve pazarlama uzmanlarıyla görsel-işitsel ve etkileşimli tasarımcı olarak çalışan, müzeler, sergiler, fuarlar, etkinlikler için akıllı görsel-işitsel içerik tasarlayan ve üreten uluslararası projelerde yer aldı. , ürünler ve çapraz gerçekliği (XR) kullanan deneyimler.
Barselona ve Milano'da bulunan uluslararası bir çok disiplinli takım tarafından yönetilen Out of Format stüdyosunun ortağıdır . Mery, iç ve dış mimari yapılar için video projeksiyonlarının yanı sıra interaktif, AR, VR ve etkinlikler, festivaller, moda ve markalar için video prodüksiyonları üretiyor.
Ayrıca, yaratıcı başlangıçtan ve ideal teknik çözüme ulaşmadan, görsel-işitsel içerik tasarlama ve geliştirmeye veya AV sistemleri (projektörler, hoparlörler, sensörler…) ve yazılım üretip kurmaya kadar stratejik proje geliştirmenin her aşamasında yer almaktadır .
Avrupa Birliği tarafından yeni teknolojiler geliştirmek ve uygulamak için ödüllendirilen GEOGAMING projesinin kurucu ortağıdır . Amacı, herkesin kendini bir kaşif gibi hissetmesini sağlamak ve her konuyu, konsepti veya konumu keşfedilmeyi bekleyen bir maceraya dönüştürmektir.
Mery , Avrupa Eğitim ve Yaratıcı Endüstri Komisyonu'na danışmanlık yapmaktadır . New York SVA (Görsel Sanatlar Okulu) Video Tasarım ve MIT FabLab'dan Dijital ve Elektronik Üretim bölümlerinden mezun oldu. Ayrıca Milano ve Barselona'da IED Görsel Sanatlar Bölümü'nde öğretmenlik yapıyor.
Galeri
İdeal Öğrenciler
- Mimarlar, iç mimarlar ve ilgili profesyoneller, sanal gerçekliğin çeşitli alanlarda sunduğu yaratıcı olanakları keşfetmek istiyor.
- Grafik tasarımcılar, multimedya veya etkileşimli tasarımcılar, animatörler, dijital sanatçılar ve dijital ürün tasarımcıları.
- Sanal gerçeklik teknolojisinin yaratıcı sınırlarını keşfetmeye ilgi duyan, tasarım, görsel-işitsel veya teknoloji alanında kanıtlanmış akademik ve/veya profesyonel deneyime sahip kişiler.
kabul
Müfredat
Yüksek Lisansın amacı, öğrencilere sanal gerçeklik alanında çalışacakları özel bilgi ve kaynakları sağlamaktır.
Kurs programı hedefliyor:
- Öğrencileri, birbirleriyle ve çevremizle etkileşime girme şeklini değiştirecek üstün teknoloji ve araçları kullanarak sanal gerçeklik ortamları tasarlama ve geliştirme sürecine liderlik etmeye hazırlayın.
- Belirli VR yazılım ve donanımlarını içeren yeni tasarım yöntemlerini ve sanal gerçeklik araçlarını öğretin ve öğrencileri tasarım, sürükleyici ortamlar ve yeni dijital deneyimlerle bağlantılı profesyonel etkinliklere hazırlayın.
- Proje geliştirme ve pratik uygulamalar ile ilgili teknik oturumların yanı sıra edinilen bilgiyi bağlamak için kilit bir konunun seçildiği teorik oturumları düzenleyin.
- Öğrencileri, belirli bir amaç için müşteri brifingine dayanarak (bir şirket veya ortak kurumla) gerçek projeler yürütmeye teşvik edin.
- Mobil Dünya Kongresi ve Sónar +D gibi uluslararası etkinlik ve konferanslara katılarak onları profesyonel dünyayla tanıştırın.
- Öğrencileri çeşitli, ilginç ve eğlenceli şekillerde hikaye anlatımı ve hikayeye kapılma deneyimi yaşamaya teşvik edin.
- Öğrenme süreci boyunca öğrencilerin anlamalarını sık aralıklarla değerlendirin.
Program Sonucu
- Sanal gerçekliği kullanarak sürükleyici, iletişimsel, duygusal ve sosyal deneyimlerin tasarlanması, geliştirilmesi ve üretilmesiyle ilgili süreçleri ve metodolojileri kavramak.
- Tasarım ve VR teknolojisi araçlarını kullanarak anlatılar, ortamlar ve hizmetler geliştirmek.
- Belirli bir sanal gerçekliğin sağlam bir temelini oluşturmak için gelecekteki profesyonel projeleri geliştirmek için nasıl bir yöntem, yöntem ve araçlar olduğunu bilirsiniz.
- Sanal gerçeklik tasarımı yazılım ve donanımına rahatça hakim olmayı öğrenme sürecinde bağımsızlık kazanmak.
- Hikaye anlatımı ve dalmanın farklı sektörlerde sunabileceği bir dizi olasılıkla denemeler yapmak.
- Proje planlamada problemleri çözecek bir kavram ve kaynak çerçevesi oluşturmak ve ideal çözümler bulmak.
- İşlevsel ve etkili tasarımlar oluşturmak için tartışmaların ve işbirliğinin geliştirildiği çok disiplinli takımlarda yer almak.
Program Öğrenim Ücreti
Kariyer fırsatları
Kullanıcı deneyimi ve arayüz tasarımı, bilgi mimarisi ve proje yönetimi alanlarında pek çok fırsat var. Mimarlık ve iç tasarım, stüdyo ve ajansların yer aldığı görsel-işitsel ve eğlence endüstrisi, endüstriyel tasarım ve mühendislik, dijitalleştirilmiş şehirler, eğitim ve iletişim gibi alanlarda VR uzmanlarına olan talep yüksektir.
Yüksek lisansı tamamlayanlar aşağıdaki gibi çalışmak için çeşitli profesyonel seçeneklere sahip olacaklardır:
- VR hikaye anlatıcıları: yeni gelecek anlatılarının tasarımcıları ve yaratıcıları.
- Unity Engine'de sanal gerçeklik tasarımcıları ve içerik geliştiricileri.
- VR platformları için yönetmenler ve içerik geliştiricileri.
- Sanal gerçeklik kullanan UX tasarımcıları.
- XR / VR içeriği ve ürünleri ile ilgilenen proje yöneticileri.
- Sergi tasarımcıları ve sürükleyici ortamlara sahip etkinlik organizatörleri.
- Mimari ve tasarım stüdyoları için simülasyon geliştiricileri ve tasarımcıları.
- Animasyon, post prodüksiyon (FX) veya oyun stüdyolarındaki VR yaratıcıları ve uzmanları.
- BİT (bilgi ve iletişim teknolojisi) şirketleri, etkileşimli ajanslar veya ticari uygulamalar için XR ürün tasarımcıları.